dijous, 10 de novembre del 2011

La senyora dels llibres

Aquest llibre està inspirat en una història real: la valenta tasca de les bibliotecàries a cavall, conegudes com «les senyores dels llibres» en els Apalatxes de Kentucky. El Projecte de la Biblioteca a Cavall es va fundar en els anys trenta del segle xx, per tal d'apropar els llibres a zones aïllades on hi havia poques escoles i cap biblioteca. A la part alta de les muntanyes, els camins eren sovint simples llits de rierols o senders accidentats. A lloms d'un cavall o d’una mula, les bibliotecàries a cavall recorrien la mateixa dura ruta cada dues setmanes carregades de llibres, amb independència que el temps fos bo o dolent. 


Heather Henson va néixer i es va criar a Danville, Kentucky (Estats Units). Va créixer en un teatre que el seu pare va fundar el 1950. Quan era petita somiava amb ser actriu, però després de anar-se a Nova York per assistir a la Eugene Lang College de la New School for Social Research, va sentir atreta als llibres i l'escriptura. "Els llibres i les històries sempre van ser una part molt important de la meva vida", diu Henson. "La meva mare em llegia cada nit . Durant molts anys, Henson va viure a Brooklyn i va treballar com a editora de llibres per a lectors joves en una important casa editorial. Posteriorment va tornar al seu estat natal per tal de centrar-se en escriure, que sempre ha estat fortament influenciada per les seves arrels a Kentucky. Precisament, el conte La senyora dels llibres va ser inspirat per velles fotografies en blanc i negre de les dones a cavall. Portaven llibres a cavall o en mula cap amunt de la muntanya amb tot tipus de clima, de manera que feien arribar el do de la lectura a la gent dels Apalatxes.

David Small va néixer l’any 1945 i es va criar a Detroit. A l'escola se li va conèixer com "el noi que podia dibuixar bé", però David mai es va considerar una carrera en l'art perquè era molt fàcil per a ell. Quan tenia 21 anys, després de molts de temps d'escriure obres de teatre, David va seguir el consell d'un amic que el va informar que els seus gargots eren millors que qualsevol cosa que ell havia escrit. Va canviar el seu interès per l'art i mai mirar cap enrere. Després d'obtenir el seu mestratge a l'Escola Superior d'Art de Yale, David va ensenyar art durant molts anys a nivell universitari, va realitzar una sèrie de pel·lícules i va fer esbossos satírics per a diaris del campus.



La meva família i jo vivim molt amunt dalt de la muntanya. Casa meva està tan enlaire que gairebé mai no veiem ningú. Bé, tret dels falcons que volen pel cel i les bestioles que s’amaguen als arbres.
Jo em dic Cal...