dissabte, 23 de març del 2013

Doble joc

L’Albert troba, en un moble que ha comprat en un antiquari, unes cintes en què un home ha enregistrat una història estranya. Quan l’escolta, l’Albert s’hi obsessiona, i això el porta a començar una recerca sorprenent, durant la qual descobreix els episodis més foscos del seu passat.
Doble joc és una novel·la realista en què el protagonista descobreix la deslleialtat d’un amic, l’amor vi l’origen del misteri que envolta la seva infantesa.

Antoni Dalmases (Sabadell, 1953) és llicenciat en filologia hispànica i professor de llengua i literatura catalanes a secundària. És un escriptor català, especialitzat en literatura infantil i juvenil, tot i que té diverses obres adreçades a lectors adults.


CARTA 1
Girona, 5-II-1992
Benvolgut Manel:
Et prego que sàpigues disculpar i que acceptis aquesta raresa. Ja sé que això d’escriure cartes personals, a finals del segle XX, havent-hi telèfons, pot arribar a semblar una ximpleria més pròpia d’antigues senyoretes desocupades o d’adolescents enamorats, que no pas de dos homes com nosaltres, però espero que entenguis de seguida que tot el que et vull explicar no ho puc pas fer en una conferència de cinc minuts. Em cal estona i calma, per això em prenc aquesta molèstia i t’entretinc, que si no, no ho faria pas.

Em valc de l l’amistat que ens uneix ja fa anys, i de la confiança que saps que t’he tingut sempre, per fer-te arribar, per aquest  mitjà tan poc habitual entre nosaltres, un seguit de notícies i fets que m’han trasbalsat fins a l’obsessió, aquests darrers temps. Tant, que fins i tot m’he plantejat la possibilitat de demanar uns dies de vacances per pensar i estar sol, llunys de tot el que m’envolta. I encara no descarto de plantar-me davant del director i dir-li si puc agafar una setmana acompte de l’estiu, per venir-te a veure i explicar-t’ho de viva veu. La veritat és que necessito que ho coneguis tot fil per randa, i que m’aconsellis o, si més no, m’orientis una mica. He decidit esplaiar-me a poc a poc davant del paper; doncs, perquè crec que em pot fer bé deixar anar a raig, i amb un desordre que tu ja sabràs rectificar, tot el que em bull dins del cap.
...