dissabte, 23 de març del 2013

L’aigua del Rif


La novel·la explica la història de l'Ahmed, un adolescent rifeny establert a Rubí, de la seva família i de les seves amistats.

Montse Flores Pallarès (Barcelona, 1968) és llicenciada en Filologia Catalana. Ha estat professora de català per a adults al Consorci per a la Normalització Lingüística i des del 2006 és professora d’institut d’0ensenyament secundari. Traductora i assessora lingüística de publicacions diverses. L’aigua del Rif va rebre una menció especial en el 1r Premi de Novel·la curta de Lectura Fàcil impulsat pel Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya.


 1. NO TINC POR

Em dic Ahmed.
No sé si sóc feliç.
Un és feliç quan viu la vida sense por.
I jo sóc valent i no tinc por.
Només em preocupa una cosa:
tinc por del que puc arribar a fer.
M’agrada viure a mil per hora.
El despertador ha deixat de funcionar.
Després de tants dies sense anar a l’institut,
semblo el rei del sofà.
Vull ser un noi normal.
Sóc rifeny (1) . Del Marroc. Del nord.
Vaig arribar a Catalunya quan tenia un any i mig.
Cada estiu tornem al Marroc.
Gràcies a les vacances he conegut el meu país.
El meus pares són d’una zona costanera,
entre Tetuan i Nador.
Allà tenim una casa.

1 Natural o relatiu al Rif; territori del nord de l’Àfrica, al Marroc.