dimarts, 4 de febrer del 2014

Divergent

La ciutat de Chicago està dividida en cinc faccions i cadascuna d’elles es dedica a cultivar una virtut particular: Honestedat, Abnegació, Intrepidesa, Amistat i Erudició. Als setze anys, els joves han d’escollir de quina facció volen formar part definitivament. La Beatrice dubta entre quedar-se amb la seva família o ser qui realment és. No pot tenir les dues coses. I prendrà una decisió que sorprendrà a tothom, sobretot a ella.



Veronica Roth va estudiar escriptura creativa a la Universitat de Northwestern i va escriure Divergent mentre hauria d'haver estat fent els deures. Va ser una bona elecció; però segurament farà que, quan arribi el moment, li sigui difícil convèncer els seus fills de la importància de fer la feina de l'escola.



A casa tenim un mirall. Amagat darrere una pantalla, al passadís de dalt. La nostra facció permet que m’hi posi al davant el segon dia de cada tres meso, el mateix dia que la mare em talla els cabells.

M’assec al tamboret i la mare s’està dreta darrere meu amb les tisores, tallant per aquí, tallant per allà. Els cabells cauen per terra en silenci, rínxols d’or cargolats.

Quan acaba. M’aparta els cabells de la cara i em fa un monyo. Se la veu molt tranquil·la, concentrada en la feina. Hi té la mà trencada, a l’hora de fugir de la realitat. Jo, en canvi, no.
(...)

Podeu veure un avançament de la pel·lícula basada en aquest llibre i que, enguany, s'estrenarà als cinemes.